Европейска седмица на програмирането
От 5 до 20 октомври 2019 г. училищата във всички европейски страни отбелязват важността на изучаването на програмирането и развитието на творческото мислене в рамките на инициативата, наречена „Европейска седмица на програмирането”. Министерството на образованието и науката подкрепя инициативата на Европейската комисия и отправя покана към всички училища в България да планират събития за следващата учебна година и да ги регистрират на сайта: http://codeweek.eu/schools.
Събитията могат да бъдат по някое от следните направления:
- Основи на програмирането
- Забавни дейности по програмиране
- Визуално/блоково програмиране
- Разработване на софтуер
- Дизайн на игри
- Разработване на мобилни приложения
- Уеб програмиране
- Хардуер
- Роботика
- Изкуствен интелект
- Разширена реалност
- Интернет на нещата
- 3D печат
- Изкуство и творчество
- Повишаване на мотивацията и осведоменостга
- Други дейности, свързани с дигиталната компетентност
На сайта могат да се регистрират както събития, които са специално организирани за тази инициатива, така и интересни теми и подходи, реализирани в учебни часове, които са част от задължителната, разширената или допълнителната подготовка, както и часове в извънкласни дейности.
На европейско ниво тази инициатива се подпомага от 80 доброволци – национални посланици, 42 координатори от националните образователни министерства и 280 водещи учители. Те имаха основен принос за успеха на седмицата на програмирането през 2018 година, като участниците са над 2,7 мил. в близо 44 000 събития в училищата в ЕС и Западните Балкани. В момента за България е все още отворена поканата за включване на водещи учители, като регистрационната форма на английски език е налична на адрес: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/8f47a10b-8975-ef97-8b51-3bd7135a7766.
На сайта на инициативата „Европейска седмица на програмирането“ http://codeweek.eu са налични ресурси и онлайн курсове за учители, като участието в някои от тях изисква регистрация и е необходимо да се преценява от училищата им.